Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtenio
    L&K
    • 2012
    • 1095
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Co do faktycznego podłączenia instalacji wtrysków , to możesz się tylko przekonać sprawdzając u siebie jak jest podłączona instalacja we wtyczce wchodzącej do sterownika LR czyli gdzie podłączyli gazowe wtyczki z oznaczeniami A B C D pod które piny w sterowniku centralki .
    Ale to wiedzą osoby montujące w ASO , no i ktoś kto to zweryfikuje .

    A co do wiedzy ASO to sam wiesz co oni robią 8) .

    Ps , Sprawdź maila .

    Komentarz

    • Ra
      Drive
      • 2013
      • 96
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      Czyli jesteś pewien, że przepinać?
      U mnie wszystko chodzi na 5-.
      U mojego kolegi na 5+ - nie widziałem tak idealnie chodzącego silnika 1.6 MPI na wolnych obrotach (ma 640obr/min).

      Komentarz

      • Wojtenio
        L&K
        • 2012
        • 1095
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Jak odpalisz interfejs to sam zobaczysz czy masz dobrze podłączone i czy kostki są prawidłowo opisane , w programie jest opcja odłączenia poszczególnych wtrysków gazowych .

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Pierwszy wtrysk benzyny, pierwszy wtrysk gazu. Czwarty wtrysk benzyny, czwarty wtrysk gazu tu nie ma co kombinowac. Czasem wezyki na 2-3 sa zamienione, zeby je latwiej bylo prowadzic, ale wtedy tez wtyczki do wtryskow gazowych sa zamienione i mamy podlaczenie 1-3-2-4 i wszyscy maja :shock:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Ra
            Drive
            • 2013
            • 96
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            Ja to wszystko wiem - wyżej napisałem graficznie podłączenie z instrukcji LR.
            Tylko dlaczego w moim aucie oraz w aucie mojego kolegi jest odwrotnie (między autami rok różnicy)?

            Przełączyłem dzisiaj rano na ABCD i autko czasem podbija obroty na wolnych na rozgrzanym silniku (po kilku gazowaniach) - tylko na gazie oczywiście.
            Również pulsuje żarówka oświetlenia wew. nad lusterkiem (efekt wyraźnie widoczny około 6:50).
            O takich efektach czytałem chyba w tym wątku.
            W połączeniu DCBA chodzi idealnie.


            ================
            Wracając do samego interfejsu - w wielu miejscach w necie jest napisane, że ten który kupiłem nie łączy się- np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1415689-180.html
            Maku30:
            "Natomiast nie byłem pewien czy muszę mieć odpowiednią wersję programu Landi Renzo Omegas. Z tego co wyczytałem w tym wątku wnioskuje, że połączenie z centralą i podgląd parametrów kontrolnych powinienem uzyskać praktycznie każdą wersją programu (różnice to opcje konfiguracji nastaw) nawet programem Landi LSI NSI. Próbowałem nawet zamienić linie komunikacyjne K i L - to też nie pomogła. Dostawca mojego fejsu zaproponował mi wymianę na fejs o innym układzie, być może tu jest problem. Dzieki i poozdrawiam. Jak go dostanę to dam znać czy działa."
            "Wymieniłem interfejs na innym, a mianowicie na interfejs na układzie FTDI i działa bez problemu. Z centralą łączą się prawie wszystkie wersje programu Landi Renzo Omegas oraz LSI NSI"

            Komentarz

            • logan_x
              Rider
              • 2011
              • 401
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              U mnie też ten tańszy interfejs od CCY nie działał, dopłaciłem i wymieniłem na ten na układzie ftdi, który działa bez problemów.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                U mnie jak fejs nie chcial dzialac z ori sterownikami prolific, to zadzialal z tymi opisanymi na tej stronce:

                Kilka lat temu kupiłem na allegro kabel USB-RS232. Był to czas, gdy gniazdo DB9 interfejsu szeregowego coraz rzadziej pojawiało się w komputerach


                A sam windows za kazdym razem jak tylko moze, to i tak uaktualnia do nowych
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Ra
                  Drive
                  • 2013
                  • 96
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Maicroft - jak dobrze rozumiem piszesz o przypadku kiedy do interfejsu nie da się zainstalować poprawnie sterowników.
                  U mnie pięknie się zainstalował, dane wysyłane można było w terminalu rs232 odbierać po zwarciu pinów 2 i 3.
                  Natomiast nie działa komunikacja z centralką LR.
                  Dzisiaj spróbuję zainstalować jakieś sterowniki z linków. Jeśli nie zadziała, to wymienię u sprzedawcy ten interfejs.

                  -------------------

                  Automatyczną aktualizację sterowników można wyłączyć częściowo lub całkowicie.
                  w win xp
                  Start / panel sterowania / sytstem / sprzęt / windows update /
                  zmienić na:
                  - nigdy nie wyszukuj
                  lub
                  - zapytaj mnie o przeszukanie witryny... za każdym razem gdy podłączam nowe urządzenie

                  W innych systemach analogicznie.

                  [ Dodano: Czw 28 Kwi, 16 08:02 ]
                  W ubiegły piątek otrzymałem nowy interfejs na układzie FTDI i działa idealnie.
                  Z tego co czytałem, to poprzedni interfejs miał niezgodność poziomów napięć w stosunku do centralki - co może nawet doprowadzić do uszkodzenia centralki.

                  Komentarz

                  • esgald
                    Classic
                    • 2013
                    • 8

                    Czy ktoś mógłby się podzielić mapą LPG sprzed dotrysku?
                    Chciałbym porównać ustawienia.

                    Komentarz

                    • kapi
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Fabia combi

                      Jakie masz wtryskiwacze ?
                      Czarne czy niebieskie ?
                      OII sprzedana


                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                      Komentarz

                      • esgald
                        Classic
                        • 2013
                        • 8

                        Mam niebieskie wtryskiwacze.
                        Wyłączyłem dotrysk i muszę jeszcze mapę podmienić na taką sprzed akcji dotryskowej.

                        Komentarz

                        • kapi
                          L&K
                          • 2009
                          • 1174
                          • Fabia combi

                          Ja mam do czarnych, potem przeszedłem na baracudy 8)
                          OII sprzedana


                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                          Komentarz

                          • esgald
                            Classic
                            • 2013
                            • 8

                            To podziel się tą mapą do czarnych. Ktoś już w tym wątku pisał, że po zmianie wtrysków na czarne nie zgodził się na zmianę mapy. No i smigało bez problemu. A te barracudy to lepsze od standardowych?

                            Komentarz

                            • kapi
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Fabia combi

                              Pierwsze były czarne i je wymieniali na niebieskie.
                              baracudy są polskie. Info znajdziesz na forum.
                              pisz maila na pw to wyślę Ci tą mapę.
                              OII sprzedana


                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                              Komentarz

                              • niezal
                                Rider
                                • 2010
                                • 283
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Jakby ktoś potrzebował się podłączyć do komputera LPG Omegas, ot np. żeby sprawdzić czy ma włączony dotrysk/ udział benzyny w Octavia 2 Tour BSE, sprawdzony kabel i program to:

                                1) kabelek/ interfejs USB FTDI firmy ProjektTECH, kabel ze złączem nr 8
                                Kabel do regulacji instalacji gazowych, wersja profesjonalna USB FTDI. Obsługuje wszystkie instalacje STAG qbox qmax i qnext, KME NEVO, LPGTECH, LOVATO i wiele innych z tym złączem.


                                2) sterownik do interfejsu:



                                3) program Landirenzo - wersja 2.16.9 C



                                Sprawdzałem i wszystko działa jak należy na powyższych elementach.
                                Trzeba pamiętać, że w O2 Tour zwykle od roku 2012 stosowano komputery gazu w wersji LRE_194 (wersja z OBD, centralka gazu obsługująca właśnie dotrysk benzyny), potrzebujemy zatem minimum program Landirenzo w wersji 2.16.3, ale oczywiście polecam ten podany wyżej, nowszy. Panowie, nie używamy tu starych wersji programu jak np. 2.4.3 bo tylko namieszamy w ustawieniach i popsujemy coś niepotrzebnie.

                                U mnie także na którymś przeglądzie włączyli dotrysk benzyny. Pozostawiłem to włączone, auto nie bierze przy rozsądnej jeździe wcale dużo tej benzyny. Inna sprawa że nie wystarczy odznaczyć opcji dotrysku, należałoby mieć dostęp do mapy, która była wgrana pierwotnie przez ASO. Może ktoś ma ten silnik i jest w stanie przesłać plik konfiguracji bez włączonego dotrysku i dla niebieskich wtryskiwaczy? Porównamy i zobaczymy jakie są różnice w ustawieniach.
                                Zmieniłem natomiast temperaturę przejścia na gaz oraz wyłączyłem opcję odpalania na gazie na gorącym silniku.

                                W mnie w O2 wgrany jest firmware 3.10.

                                Warto też wiedzieć że zarówno kabelek jak i program w nowej wersji obsługują bez problemu (są kompatybilne wstecz) ze starszymi centralkami gazu w wersji LRE_184 (bez OBD). Taką mam w Octavii I Tour. Po prostu po podłączeniu nie widzimy niektórych opcji dostępnych w nowym wersjach sterownika. Nie ma tu przykładowo opcji dotrysku.

                                Koszt podłączenia się do Omegas`ów to koszt kabla. Nie ma tu żadnych cudów, każdemu musi działać. Wersja programu Landirenzo 2.16.9 C działa nawet na nowszych 64-bitowych Windows`ach.

                                W jaki sposób można przekonać się bez posiadania kabla w jaki sterownik wyposażony jest nasz samochód?

                                W sterownikach LRE_194 (czyli tych z OBD, gdzie włączali nam dotrysk) na nalepce obudowy sterownika znajdziemy oznaczenie "cod 616 467 000"

                                Sterowniki starego typu LRE_184 posiadają natomiast oznaczenie "cod 616 264 001"
                                "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                Komentarz

                                • renegat83
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 82
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  Ten też działa bez problemu:

                                  i kabelek nr 4

                                  Komentarz

                                  Pracuję...